maandag 31 maart 2008

Gebruik van Flickr

Beste vrienden,

Het zoeken in Flickr via bijvoorbeeld de kleurenzoeker is erg mooi. Het is een speeltje, maar toch als je een bepaalde sfeerfoto zoekt kan dat zeker werken. Zelf zie ik meer in het gericht op een trefwoord/tag zoeken. Ten slotte zoek je toch vaak iets specifieks. De mashupps heb ik ook bekeken, maar dat is mij toch te veel spielerei. Je kan er ongetwijfeld iets mee, en het is leuk gedaan, maar voor mij is Flickr toch vooral een online fotoalbum waar je gratis je foto's kunt parkeren, en die dan makkelijk zien in te zien door vrienden en familie.

Groeten,
Ton

3 opmerkingen:

Unknown zei

Ha Ton,

Prachtige zeearend had je gevonden! Had je die zelf gemaakt?

Als je onder woorden als "kleurenzoeker" een hyperlink plakt krijgt je post nog meer waarde voor je gewaardeerde lezers.

Er zijn de afgelopen dagen aardig wat berichten over Flickr op de hoofdblog verschenen. Een RSS feed op een tag nemen, bijvoorbeeld. Heb je nog iets aan deze berichten?

En als je je nou eens indenkt wat Flickr zou kunnen betekenen in de dienstverlening van de bibliotheek, zie je dan mogelijkheden?

Groet, Marina

TonSab zei

Dag Marina,

Leuk dat je de witkopzeearend mooi vond. De foto is gemaakt door onze oudste zoon (7 jaar). Hij heeft er gevoel voor.
De berichten op de hoofdblog volg ik zeker, maar het ontbreekt een beetje aan tijd om ze allemaal na te gaan en er mee te spelen. Winst vind ik wel dat mijn angst om hier mee aan de slag te gaan aan het verdwijnen is, en er dus veel mogelijk is.
Flickr in de bibliotheek daar moet ik eens over nadenken. Wie weet dat onze beheerder van onze fotocollectie daar nog ideeen over heeft. Wordt vervolgd.

Groeten,
Ton

Unknown zei

Je zoon heeft er zeker gevoel voor! Leuk!